dinsdag 13 oktober 2015

Postcrossing

Post krijgen is niet echt meer iets van deze tijd, tegenwoordig zijn de enige brieven die nog door de brievenbus komen rekeningen of reclame folders. En wat is het dan fijn als je thuis komt van een lange dag werken als daar een mooie kaart op je ligt te wachten. Een van mijn favorieten nieuwe hobby's is Postcrossing (www.postcrossing.com). Via deze website kun je kaarten versturen naar mensen van over de hele wereld. Ik vindt het super leuk om kaarten te krijgen van verschilde mensen uit verschillende delen van de wereld. Sommige kaartjes zijn bijzonder en andere kaartjes zijn alledaags, maar de verhalen op de kaarten zijn altijd uniek.


Hier onder een foto van een aantal kaarten die ik verstuurd heb.

Een aantal van mijn verzonden kaarten
Dan vraag je, je natuurlijk af wat schrijf je zoal naar een 'vreemde'? Veel mensen op Postcrossing hebben een uitgebreid profiel waarop je kunt zien wat hun interesses zijn en wat voor soort kaarten ze graag zouden ontvangen en aan de hand daar van is het meestal heel makkelijk om een leuk verhaaltje te schijven en een mooie kaart te sturen. Ik zelf ben gek op alles van vroeger zoals: acteurs, muzikanten en plaatjes van hoe bekende steden er vroeger uitzagen. Postcrossing werkt als volgt: als je, je aangemeld hebt kun je een adres aanvragen. In het begin kun je 5 kaarten onderweg hebben en naarmate je meer kaarten verstuurd, kun je er ook meer onderweg hebben. Als je meer informatie wil over hun website zou ik even naar hun about pagina gaan. www.postcrossing.com/about En wat het fijne is aan deze hobby is dat jij bepaald hoeveel geld je eraan uitgeeft.

Ik hoop dat ik jullie weer op leuke ideeen heb gebracht!


Happypostcrossing!!

Een kaart uit Frankrijk

Een kaart uit Oekraine  

Een kaart uit Amerika



Geen opmerkingen:

Een reactie posten