dinsdag 12 januari 2016

Reisverslag: Canada - November 2015 - Toronto

Wat is Toronto toch een heerlijke stad, echt een stad waar je wel zou kunnen wonen. Niet te druk en de Canadezen zijn echt de aardigste mensen op de wereld. En heel veel Canadezen van Nederlandse afkomst ook leuk om hun verhalen en ideeën over Nederland te horen. Meer weten over Toronto? Lees dan snel verder!


Toronto sign en het stadhuis


Ondanks dat er veel mensen wonen en er veel toeristen zijn heb je helemaal niet het idee dat je in een drukke stad bent. Het is een hele bijzondere ervaring en ik heb zeker genoten van mijn tijd hier. Het HI Hostel Toronto is een geweldig hostel en helemaal niet duur, en ontbijt zit bij de prijs in. Er is niet zo heel veel te doen en zien in Toronto maar dat maakte helemaal niet uit want hebben heerlijk kunnen shoppen daar. Het Eaton Centre is de place to be zeg maar. Je kunt er alles vinden van eettentjes tot boekwinkels ze hebben alles keer 2. Het is enorm fijn shoppen zo met alle winkels bij elkaar en alles was op loop afstand van ons hostel dus dat was al helemaal fijn. Vanuit Toronto kun je ook heel makkelijk de bus pakken naar Niagara Falls voor nog geen 20 dollar heb je een retourtje en een leuk dagje uit! Wat ik het meeste mis van Canada zijn de aardige mensen en de Tim Hortons. Tim Hortons is een soort van bagels & beansachtige tent maar dan veel goedkoper en een stuk lekkerder. Ik zou wel weten wat ik voor lunch zou eten elke dag. Voor de rest kun je er heerlijk wandelen ze hebben veel mooie en interessante gebouwen. Wat ook leuk is om te doen  als het misschien een dagje regent is naar de St. Lawrence market. Dit is een overdekte mark met allemaal kraampjes net zoals bij ons op de markt. Ook kun je elke dinsdag voor 5 dollar naar de bioscoop! 


Hockey Hall of Fame

Flat Iron van Toronto

CN Tower

Lachende donut van Tim Hortons


Al met al was het een hele fijne en leuke eerste ervaring met Canada en ik hoop dat ik in de komende jaren meer van dit prachtige land mag gaan ontdekken.

Volgende week mijn 3de reisverslag over Boston en Harvard!

X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten